Slot Charlottenburg adembenemend

7 september 2019 - Berlijn, Duitsland

We wisten dat er genoeg moois te vinden was in Berlijn, dat hebben al onze voorgangers al verteld. Vandaag brachten we een bezoekje aan Slot Charlottenburg, en ondanks dat ik mij niet lekker voelde heb ik er toch wel van kunnen genieten. We hadden voor vandaag nog meer op het programma staan, maar het Monsterkabinett moeten we helaas uitstellen tot een volgend bezoek aan Berlijn. Ja jullie lezen het goed, wij zijn verliefd geworden op Berlijn en er komt op zeker nog een bezoek aan deze prachtige stad. Slot Charlottenburg lag aan het eind van de Tweede wereldoorlog bijna helemaal in puin, maar gelukkig is het Slot weer in ere hersteld. Ook het interieur was voor een groot deel verwoest. Wat ze er nu van gemaakt hebben is zo fantastisch om te zien, ik zeg laat de foto's jullie meenemen naar Slot Charlottenburg...

BalzaalSchilderij van een parade bij  Unter Den LindenTafelstukModel van een middeleeuwse helm uit de 18e eeuwIk ben gek op spiegelsRijksjuwelen van het Koninkrijk PruissenIk zeg een balzaal, waarschijnlijk is het een halVerzameling Delfts blauw van de KoningZelfs op vakantie houd Dirk de boel in de gaten

Entree op Slot Charlottenburg

Je ziet soms een blauw gedrukt woord tussen de teksten staan, als je daarop klikt kom je meer te weten over de plek waar wij geweest zijn. Ik stuur jullie naar de Wikipedia pagina's. Ik plaats niet alle foto's in de blog, ga naar het kopje foto's om nog meer te kunnen zien. Ik hoop dat jullie net zo genieten als wij doen van onze trip. Morgen gaan we een dagje snuffelen in het Mauerpark we zijn benieuwd!