We gaan bijna weg...

3 september 2019 - Wateringen, Nederland

Nog even snel wat boodschappen halen voor de kids die moederziel alleen thuis verblijven en op onze twee 'jeweetwel' katers passen. De schappen worden leeg getrokken met alles wat de kinders maar nodig hebben voor een eetbare maaltijd in Huize Hartman. Tussen de bedrijven door werp ik met een boog de laatste was in de wasmachine om deze voor vertrek nog in de kasten te dumpen. Uiteraard gaat dit op zijn 'Syls' en moet het eerst een chaos worden wil het netjes op zijn plek belanden. Om mijn oudste zoon een hart onder de riem te steken is er unaniem besloten dat ik als laatste avondmaal voor vertrek een gezonde maaltijd zal maken, het vermoedde is dat hij de komende tijd op pizza's en voer van de afhaal moet leven, arme knul! De laatste spullen worden in een tas gepropt en alles staat klaar voor vertrek. Na een onrustige nacht, het zullen de zenuwen wel zijn van wat gaat komen, zitten wij dan om 10:06 uur stipt in de auto om te vertrekken naar... de Primarkt, want ik MOET witte gympen hebben! Ja je verzint het niet, onze eerste stop is in Zoetermeer, Gelijk maar een paar nieuwe paraplu's meegenomen want er zou een drupje regen kunnen vallen.

Lunch in Bad BentheimHostel Erica Uitzicht van de Hostel

Rond 11 uur zitten we weer in onze Rio en vervolgen we onze weg naar de eerste stop; het gezellige plaatsje net over de grens Bad Bentheim Onze eerste stop wordt een culinair hoogstandje in een heerlijke konditorei, de hoogste tijd voor een welverdiende lunch. Ik trek die kaart open om te kijken wat we gaan drinken, schrik ik me kapot over de hoeveelheid koffies die ze wel schenken. Ik ben niet echt een koffiedrinker maar vind een latte altijd wel lekker. Met een omelet op brood lijkt me dit de perfecte lunch, stevig en lekker. Ik neem nog wat zoete krakelingen mee, van die veel te grote krengen die er ook nog eens veel te aantrekkelijk uitzien en vast nog veel beter smaken! Die zullen prima staan op mijn onderkin of welke plek waar dan ook. Nou ik kan jullie melden dat ik NA mijn vakantie een ontzegging neem op alle zoetwaar in welke winkel dan ook! Ik sla alle, ja jullie lezen het goed, ALLE gebak, koek en andere dik makers af en hoop dat ik dan weer in mijn kleding pas. Bied mij ook niets aan en deel met je verjaardag maar een zak knabbel groente uit, straks past niets me meer!
Wij rijden verder en bereiken al snel Hostel Erica. Midden in de Harz en hoog gelegen vinden wij het idyllische plekje aan het water waar we de nacht doorbrengen. Deze eerste dag is een echte reisdag geweest en hebben we nog niet veel beleefd. Genietend van het mooie uitzicht hopen wij  ook morgen weer op een filevrije dag op de Duitse autobahn.  Wat ik nog wel even wil melden is dat ik nog nooit in zo'n heerlijk bed heb gelegen als in Hostel Erica, dat mag wel even gezegd worden, een kleine maar schone kamer en voor alleen volwassenen. Wij werden vriendelijk ontvangen en kregen nog leuke tips mee voor de omgeving. Morgen gaan we na het ontbijt naar Goslar, een middeleeuwse stad wat in de oorlog ongedeerd is gebleven, ik ben benieuwd!

Dirk en Sylvia

Van reisblog naar fotoboek